البته میزان دود خروجی از اگزوز در همه موارد نشان دهنده میزان عیب و نقص در موتور است مثلا کم بودن دود سیاه خروجی نشان می دهد که انژکتورها یا پمپ انژکتور به میزان کمی از تنظیم خارج شده اند و یا فیلتر هوا گرفته است و از سوی دیگر بیش از حد بودن دود سیاه بصورت غلیظ از اگزوز نشانگر خرابی بیش از اندازه پمپ و انژکتور و بیش از حد بودن سوخت مصرفی و یا بار وارده بر موتور است ، که موجب گرم شدن موتور و یا حتی در برخی موارد موجب ذوب شدن پیستون می گردد.
دود سیاه به علت کثیف بودن فیلتر هوا و مکش کم هوا به سیلندر: چون در برابر ورود هوا به محفظه احتراق مقاومت وجود دارد و رفع این مساله با تعویض فیلتر هوا ممکن می باشد. دود سیاه به علت کم شدن فشار پاشش انژکتور: چون احتمالا سوراخهای انژکتور و سوزن انژکتور گشاد شده و درنتیجه سوخت کاملا پودر نمی شود و بصورت چکه ای تزریق می گردد مقدار نسبت سوخت به هوا تنظیم نبوده و احتراق کامل صورت نمی گیرد و رفع این مساله با تنظیم مجدد انژکتورها و یا تعویض سوزن انژکتور می باشد.
در برخی موارد در خروجی اگزوز جرقه های آتش همراه با دود خاکستری مشاهده می شود که دلیل آن خرابی انباره اگزوز ودر مواردی تنظیم نبودن فیلر سوپاپ ها و تایمینگ نبودن زمان پاشش سوخت یا به اصطلاح پس سوزی است.
آیا میزان صدای تولیدی سر اگزوز و منبع اگزوز اسپرت با مصرف سوخت خودرو در ارتباط است؟ خب اینکه تا سر گاراژ هم نرسیده تهیه و جمع میشه میره پی کارش . خوانندگان توجه کنن باز کردن موتور کاری بسیار وقت گیر و دشوار و بسیار هم هزینه بردار بحساب میاد .
متهم اصلی در موتور , در بحث کم کردن روغن رینگ و پیستون و سیلندر هست . اولین مسئله در کاهش سطح روغن موتور بررسی نقاط نشت روغنه . یعنی روغن موتور توسط همین پمپ باد , وارد سیستم باد ماشین و لوله ها میشه , و در غیر اینصورت با فرض سالم بودن پمپ باد , چاره ایی جز باز کردن موتور نیست .
اما از بین مدلهای مختلف پیدا کردن اون مدل که به کارت بیاد سخته . در بحث کم کردن روغن و در درجه اول اهمیت , به قطعات اصلی و به اصطلاح شرکتی نیاز داریم .
این واکنشها حتی اگر به لحاظ ترمودینامیکی قابل انجام باشند، برای پیشروی نیاز به انرژی دارند. و از اونجائی که لوازم کاویان مدل به مدل موجوده , لذا هر کدام میتونه برای خودش دلایلی جداگانه جهت خرید داشته یا نداشته باشه .
ب ـ پلاكي كه در كشور خارجي روي وسيله نقليه نصب شده و پس از ورود به ايران با وجود سپريشدن مدت اعتبار آن تعويض نشده باشد. کاتالیزور سه گانه وظایف کاتالیزور دو گانه و همچنین کاهش سطح اکسیدهای نیتروژن و تبدیل آن به اکسیژن و نیتروژن را به صورت همزمان پشتیبانی میکند.
یکی از مهمترین کارهای این قطعه تبدیل گازهای مضر : HC، CO و NOx به گازهای : CO2، H2O و N2 است.
اگر طرف بخواد کار رو سریع جمع کنه و وسیله رو بعد از اون بفروشه یا در واقع بندازه .
مقالات مشابه
- چگونه اگزوز ماشین سوت بکشد؟
- دودهایی که از اگزوز ماشین خارج می شوند نشانه چه ایرادی هستند؟
- بررسی بخش های سیستم اگزوز ماشین
- 4 راه برای کاهش صدای اگزوز ماشین!
- عرضه اگزوز و لوازم یدکی ماشینهای راهسازی و معدنی - لوازم یدکی ماشین سنگین
- اگزوز ماشین و تمام نکاتی که باید بدانید
- صدا خفه کن: نحوه رفع اهرم شکسته اگزوز در ماشین شما
- هدرز پراید یورو 4 - اگزوز خودرو مشهد
- اگزوز - لوازم یدکی ماشین سنگین
- اگزوز ماشین چیست و چه عملکردی دارد؟