برنامه صدای اگزوز ماشین ها

اگر برند این کوپه را کنار بگذاریم،انصافا طراحی این کره ای بسیار زیبا و چشم نواز است.چه در نمای عقب و چه در جل

توسط ENGINEARTS-HEADERS در 11 مهر 1400

اگر برند این کوپه را کنار بگذاریم،انصافا طراحی این کره ای بسیار زیبا و چشم نواز است.چه در نمای عقب و چه در جلو،خطوط طراحی،بسیار اسپرت و جذاب به هم مرتبط شده اند.خودرویی که در سطح جهانی علی رغم اولین خودروی اسپرت دیفرانسیل عقب هیوندای،توجه مراکز تیونینگ از جمله کمپانی منصوری را به خود جلب کرد.خوشبختانه قوی ترین موتور یعنی 6 سیلندر 3.8 لیتری آن که با موتور پدرش-جنسیس - برابر است ،در همان بدو ورود مجوز های لازم را برای پلاک اخذ کرد.درب خودرو را باز کرده ودر صندلی اسپرت جنسیس فرو می رویم.فرمان کوچک و بسیارخوش دست است.

کیت استروکر به کیتی گفته می شود که میل لنگ ، پیستون ها و شاتون ها فورج کاری می شود و حجم آن ارتقا پیدا می کند که از یک موتور 5700 به 6350 سی سی ارتقا پیدا می کند.

مدلهای وارداتی به ایران از نوع نسل اول این خودرو هستند که به یک پیشرانه ۸ سیلندر ۴.۷ لیتری و جعبه دنده ۶ سرعته اتوماتیک دو کلاچه مجهز شدند. شتاب صفر تا صد این سدان ایتالیایی برابر ۴.۷ ثانیه بوده و بیشینه سرعت آن به رقم ۳۰۷ کیلومتر بر ساعت میرسد.

مصرف سوخت ترکیبی مازراتی کواتروپورته ۱۹۰۰ کیلوگرمی هم برابر با ۱۱.۸ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر خواهد بود. توان خروجی موتور مازراتی کواتروپورته برابر ۵۲۳ اسب بخار قدرت و ۶۵۰ نیوتن متر گشتاور است. کاتالیست در کاهش آلودگی هوا مؤثر است.

ECU با دریافت دو گزارش از این دو سنسور هم میزان سوخت را بهتر کنترل می کند و هم از صحت و کیفیت کاتالیست اطلاع پیدا می کند. با این حال این طرح خالی از اشکال هم نبوده و ایرادی هم که بسیاری از منتقدان به آن میگیرند، این است که پساز مدتی جذابیت خود را در نگاه بیننده از دست می دهد.

در این بین کمپانی کرایسلر بخشی از سهام مازراتی را خریداری کرد و یکی دو مدل را با همکاری این شرکت توسعه داد که البته به دلیل ورشکستگی مالی کرایسلر در آن دوران، هیچگاه روی خط تولید قرار نگرفتند.

در آخر از آقایان سجاد سابقی، مهران غفاریان و رسول احمدی برای در اختیار گذاشتن خودرویهای خود و آقایان میلاد قربانی و مصطفی خطیبی برای همراهی در این تست تشکر میکنیم.

برای شما رنگ های پالس 180 و قیمت آن را تهیه کردیم. از آن زمان تاکنون نیز محصولات جذابی از مازراتی روانه میدان شده که طی دهه ۹۰ شمسی برخی از جذابترین آنها روانه بازار کشورمان نیز شدند و در ادامه به معرفی اجمالی آنها خواهیم پرداخت.

پس از سال ۲۰۰۲ نیز نسل اول گرن توریزمو به سبد محصولات مازراتی اضافه شد. در سال ۱۹۹۷ شرکت مازراتی به فیات اتومبیلز واگذار شد و او نیز ۵۰ درصد از سهام خود را به شرکت فراری فروخت؛ ناگفته نماند تمامی این شرکتها زیرشاخههای کمپانی اعظم فیات به حساب میآیند.

شرکت مازراتی از سال ۱۹۹۳ به مالکیت فیات درآمد. موتورها خصوصا نوع دیزل آن ها و خصوصا در حجم های بالا و سیلندرهای زیاد صدای گوش خراشی دارند که در فضاهای صنعتی و ساخت و ساز و یا موقعیت هایی که دستگاه میتواند در فاصله ای دورتر از محل حضور افراد و پرسنل و محل سکونت نصب شود مانعی به حساب نمی آید.اما در مکان هایی خصوصا داخل شهر و نزدیک به محل سکونت و یا حتی محیط کاری و کارگاهی و ادارات و اماکنی چون بیمارستان ها که سکوت محوطه از ضروریات است این صدا قابل تحمل نیست.

آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن