بررسی بخش های سیستم اگزوز ماشین

به جز سطح میانی داشبورد (محدوده محصور به نوار قرمز رنگ شامل دریچه های تهویه) که با چرم مصنوعی پوشش داده شده ،

توسط ENGINEARTS-HEADERS در 11 مهر 1400

به جز سطح میانی داشبورد (محدوده محصور به نوار قرمز رنگ شامل دریچه های تهویه) که با چرم مصنوعی پوشش داده شده ، مابقی ادوات داشبورد از پلاستیک با درجه کیفیت متوسط (مرغوبتر از مواد بکار رفته در خودروهای چینی) ساخته شده و به قسمت مرکزی غربیلک فرمان خودرو نیز سرایت کرده است.

پنل کیلومتر شمار پشت غربیلک فرمان دارای حالتی سیلندری، ساده اما جذاب است و جلوس صفحه نمایشگر لمسی ۷ اینچی در وسط داشبورد، بر حقایق تکنولوژیک و آیندهنگرانه سیتروئن C3 صحه میگذارد.

لیکن در هر دوی این موتورها چهار عمل اصلی انجام میگردد که عبارتند از مکش یا تنفس - تراکم - انفجار و تخلیه اما بر حسب نوع موتورها ممکن است این مراحل مجزا و یا بصورت توام انجام گیرند. یکی از مضرات این پدیده بوجود امدن ضربه هایی بر روی بدنه موتور می باشد البته در پژو ۲۰۶ برای این ایراد تفکراتی اندیشیده شده است.

با توجه به هاچبک بودن بدنه این خودرو، اگرچه نباید انتظارات زیادی از فضاهای سر، پا و شانهها در ردیف عقب خودرو داشت، اما حجم این فضا در مقایسه با هاچبک های قدیمی گروه پژو سیتروئن نظیر پژو ۲۰۶ در وضعیت بسیار بهتری قرار دارد.

برای اطمینان از این که منبع اگزوز پوسیده است علاوه بر صدای گوش خراش نشانه های دیگری نیز وجود دارد برای مثال با بررسی اگزوز و منبع و دیدن نشانه های زنگ زدگی و پوسیدگی در آن می توان مطمئن شد منبع اگزوز خراب شده است البته میزان قدرت خودرو و افزایش مصرف سوخت نیز از دیگر نشانه هایی است که می تواند به دلیل پوسیدگی منبع اگزوز باشد.

جایگاه پلاک نیز فرورفتگی روی سپر را به عنوان مأمن خود اختیار نموده است. کابین سیتروئن C3 از نظر فضاهای کاربردی دارای قسمتهای مختلفی است که یک نمونه از آنها در قسمت جلویی اهرم تعویض دنده طراحی شده و برای قرار دادن اشیائی نظیر تلفن همراه مناسب به نظر میرسد.

روکش پارچهای صندلی با دوخت قرمز و طرحهای شش ضلعی، چندان با کیفیت به نظر نمیرسد و فرم کلی صندلی ها نیز آنچنان مناسب مسافرت و نشستن های طولانی طراحی نشده است. استارت دکمهای نیز در ناحیه تحتانی این بخش و در مجاورت فضای خالی چهار ضلعی کنسول میانی تعبیه شده است.

نتیجه این تغییرات خلق یک انتقام جوی ایتالیایی با قدرت ۴۷۷ اسب بخار است. با ورود به کابین سیتروئن C3، اولین نکتهای که نظر افراد نکته سنج را به سمت خود جلب مینماید، استفاده از اِلمان های طراحی چهارضلعی، به تبعیت از عناصر بیرونی خودروست.

همانطور که می دانید، طراحی و نصب یک خروجی اگزوز ساده در عقب ماشین جالب به نظر نمی رسد و طراحی کلی اتومبیل را هرچقدر هم زیبا و هماهنگ باشد، تحت تاثیر قرار داده و زشت می کند. سایز شیشه عقب کوچک به نظر میرسد و میتواند دید را مختل سازد.

نکته متمایز دیگر کابین سیتروئن C3، استفاده از دستگیرههای بندی شکل، به جهت بستن درب خودرو است که حالتی اسپرت و متفاوت را پدید آورده است. نماد سیتروئن در میانه درب صندوق عقب از فاصله نسبتا دور نیز قابل رویت خواهد بود.

آخرین مطالب