اگزوز ماشین چیست و چه عملکردی دارد؟

با افزایش دور موتور کنترل روغن بوسیله ی رینگ ها به سختی انجام می گیرد . یکی از آزمون های رایج ، بازکردن شمع ه

توسط ENGINEARTS-HEADERS در 11 مهر 1400

با افزایش دور موتور کنترل روغن بوسیله ی رینگ ها به سختی انجام می گیرد . یکی از آزمون های رایج ، بازکردن شمع ها و ریختن یک قاشق غذاخوری ( 15 سی سی ) روغن موتور در هر سیلندر است و سپس باید موتور را چند دور بگردانید تا روغن از کنار رینگ ها عبور کند .

این صدا در دور آرام و وقتی جرقه آوانس است واضح تر شنیده می شود علل آن عبارتند از فرسودگی یا لقی گژنپین ، ساییدگی بوش گژنپین یا کمبود روغن .

معمولاً صدای کوبش یا تق تق سبک است ، این صدا بیشتر هنگامی احساس می شود که موتور نه در حال شتاب گرفتن است و نه در حال کاهش سرعت ، فرسودگی یاتاقان متحرک ، نامیزانی شاتون یا کمبود روغن ممکن است عامل صدا کردن شاتون باشد .

ساییدگی یاتاقان های متحرک ، صدای تق تق و مشخص تری ایجاد می کند که نا منظم تر و تیز تر است . اگر بخواهید صدای اگزوز خود را بهعنوان یک صدا خفهکن برای ایجاد جریان آزاد در خودرو استفاده کنید، این کار در طولانیمدت بهدلیل تمایل به زنگ زدن و ایجاد حفرههای کوچک در قسمت اگزوز خودرو باعث ایجاد سر و صدا در کابین میشود.

قدرت به 118 اسب بخار و گشتاور به 167 نیوتن متر رسیده بود و برای اینکه موتورسیکلتی خاص باشد، هوندا اقدام به نصب برف پاک کن روی بادشکن جلو کرد. نوک میله یا گوشی مخصوص ( استاسکوپ ) را روی قطعات مختلف بگذارید ، به این ترتیب صداهای غیر عادی را آسان تر می توان آشکارسازی کرد .

کارگر موظف است در هر هفته 44 ساعت در محل کار حضور داشته باشد که به ازای هر روی 33/7 دقیقه می باشد و در پایان هر ماه از دو روز مرخصی استحقاقی برخوردار می شود.

استفاده از لاستیکهایی با ساختار نرمتر در مواد استفاده شده در آنها و همچنین تنظیم باد لاستیکها بهطوریکه کشیدگی در قسمت برخورد با سطح جاده را با کمترین سطح نویز انجام دهد. هنگام انجام دادن این کار مواظب باشید که میله و یا دستتان با پروانه برخورد ننماید .

حتما برای شما هم پیش آمده که پس از سواری با یک خودروی 100 هزار کیلومتر کارکرد، صداهای مختلفی را از درون کابین بشنوید که به مرور زمان باعث اذیت شدن سرنشینان یا حتی در برخی موارد از بین رفتن تمرکز راننده میشود.

برای شناسایی صدا در موتور بهترین روش بکار بردن یک پیچ گوشتی بلند یا میله بلند است . برای دیدن ادامه متن به ادامه مطلب بروید. ـ به موجب مواد 22 و 23 آييننامه صدور انواع گواهينامه رانندگي مصوب 9/11/1390 هيأتوزيران مندرج در همين مجموعه، نسخ شده است.

تهيه شدهاند، و همچنين رنگ زمينه و شكل علايم و تابلوها، مطابق نمونههاي (پيوست شماره 4) اين آييننامه است. خروجی دوگانه اگزوز نیز نشانگر اسپرت بودن این کراس اوور کوپه جذاب است.

آخرین مطالب