اگزوز ماشین چیست و چه عملکردی دارد؟

با توجه به استفاده خودرو نیسان در بسیاری از شهر های کشورمون، استفاده از قطعات مرغوب به خصوص، قسمت اگزوز و کات

توسط ENGINEARTS-HEADERS در 11 مهر 1400

با توجه به استفاده خودرو نیسان در بسیاری از شهر های کشورمون، استفاده از قطعات مرغوب به خصوص، قسمت اگزوز و کاتالیزور خودرو، بسیار حائز اهمیت می باشد. ساختههای زونتس در کشورمان از سوی دو شرکت متین خودرو زنجان و کویر موتور عرضه میشود که البته کلاسهای عرضه شده از سوی این دو شرکت از هم متفاوت هستند به نحوی که متین خودرو، ساختههای زونتس را در سری ZT که همین مدل است عرضه میکند اما کویر چهار کلاس کروزر، اسپرت، نیکد سری Z4 و همچنین مدل مسافرتی این شرکت را در سبد فروش خود دارد.

این امتیاز باعث می شود تا هر شخصی بتواند آینه را متناسب با دید خود تنظیم کند و از طرفی در برخوردهای سبک نیز آینه دیرتر دچار شکستگی و عیب شود. دستگیره نقره ای رنگ عقب موتور که برای حفظ تعادل سرنشین دوم است، در انتهایی ترین بخش موتورسیکلت واقع شده است که اگر سرنشین دوم قصد استفاده از آن را داشته باشد، باید کمی دست های خود را به سمت خارج بدن متمایل کند.

زونتس سری ZT طرحی شبیه به شخصیت های تخیلی و فضایی کارتنی و سینمایی دارد و این تناسب را در طراحی بخش هایی مثل کله چراغ جلو با قاب صفحه کیلومتر، آینه ها و چراغ عقب نیز حفظ کرده است.

نکته بعدی که نظرمان را به خودش جلب کرد، چراغهای عقب بود که هر کدام از چراغهای عقب سراتو به صورت استاندارد از دو قسمت برای چراغ ترمز برخوردارند. زین این موتورسیکلت در قسمت جلو، پهن و خوش نشین است که البته این روزها به لطف افزایش اهمیت علم ارگونومی در اکثر محصولات موتوری دنیا دیده می شود.

این نحوه طراحی به خاطر نوع کلاس موتورسیکلت و همچنین شکل خاص زین است که البته استفاده از آن برای سرنشین کمی ناراحت کننده خواهد بود. همچنین می تواند منشا صدا تمام شدن لنت و برخورد نشانگر فلزی تمام شدن لنت با دیسک ترمز باشد که نشان می دهد وقت تعویض لنت فرا رسیده است.

فلاپ های زیر باک که در هدایت هوا به اطراف و افزایش آیرودینامیک آن اثر مطلوبی دارند در همراهی با رادیاتور روغن سرد کن قرار گرفته در بالای پیشرانه و پشت دوشاخه جلو، در عضلانی تر شدن چهره موتورسیکلت نقش به سزایی را بازی می کنند.

محبوبیت این کلاس باعث شد تا شاهد تولد کلاسهای دیگری باشیم که یکی از آنها کلاس نِیکد است که در واقع باید آن را یک موتورسیکلت ریس اما با ظاهری خیابانی شده بدانیم.

صدا خفه کن ها با لنت هایی که مخصوص جذب امواج صدا هستند هم باعث کاهش صدای خروجی می شوند.

این عیب در کنار ارتفاع زیاد نشیمن نفر دوم باعث می شود تا زین این موتورسیکلت برای استفاده طولانی مدت برای نفر دوم کمی سخت و ناراحت کننده ظاهر شود. در زیر این صفحه نمایش، مجموعه سوییچ قرار دارد که از یک سوییچ معمولی برای روشن کردن موتور فراتر است.

به این معنی که با انداختن سوییچ و چرخش آن در موقعیت های مختلف می توان ادوات و قسمت های مختلفی را باز و بست کرد.

آخرین مطالب