اگزوز ماشین چیست و چه عملکردی دارد؟

در واقع ، هدرز ، یک نوع منیفولد ارتقا یافته و بهینه می باشد. اگر واشر گلویی اگزوز معیوب شود، از موتور خودرو ص

توسط ENGINEARTS-HEADERS در 11 مهر 1400

در واقع ، هدرز ، یک نوع منیفولد ارتقا یافته و بهینه می باشد. اگر واشر گلویی اگزوز معیوب شود، از موتور خودرو صدایی تقریباً مشابه تخلیهی باد به گوش میرسد؛ یا این که با بالا زدن کاپوت، بوی نشتی گاز یا دودهای خروجی را میتوان به راحتی استشمام کرد.واشرهای اگزوز علاوه بر اتصال قطعات مختلف اگزوز، مانع خروج دود درمسیر منیفولد مخزن انتهایی اگزوز بوده و سبب جلوگیری از ایجاد صدای ناهنجار درخودرو میگردند.

بنابراین مبدل مجبور است تا سخت تر کار کند که همین امر سبب داغ شدن بیش از حد آن میشود.

خودرو طوری طراحی شده است که حرارت نرمال کاتالیست را تحمل کند، اما نمی تواند به طور مداوم از پس دمایی چند صد درجه بالاتر از حد نرمال بر بیاید. موتور ماشین احتمالا خود به خود به اندازه ای که باعث آتش گرفتن ماشن شود، داغ نمی شود.

1. قبل از هر کاری هر قطعه ای که جلوی اگزوز موتور سیکلت قرار دارد را باز نمایید. از سال ۱۳۸۱ در صنعت خودروسازی ایران، این قطعه به عنوان یکی از قطعات کاهش دهنده آلایندگی محیط زیست در تمامی خودروها تازه تولید شده نصب گردید و از سال ۱۳۹۱ هر خودرویی که بخواهد معاینه فنی جهت تردد در خیابان ها را دریافت کند، باید مجهز به این قطعه باشد.

با همین سوزن و قسمت بالاییش که توی تصویر می بینید میشه میزان مصرف سوخت رو به صورت مقدماتی کاهش یا افزایش داد. نتایج حاصل از انجام مطالعات و آزمایش های اولیه نشان داد که امکان بازیابی فلزات گروه پلاتین از محلول لیچینگ حاصل از مرحله قبل وجود دارد.

در مقابل موتور چهار سیلندر 16 سوپاپ 1798 سیسی میتسوبیشی لنسر با قدرت خروجی 140 اسببخاری در دور موتور 6000 دور بر دقیقه و حداکثر گشتاور 176 نیوتنمتری در دور موتور 4200 دور بر دقیقه قرار دارد و از نظر توان تولیدی بین این دو قرار خواهد گرفت.

امکان دارد برای سرپوش گذاشتن بر یک سرقت باشد، یا بر شواهد یک اقدام مجرمانه دیگر. موتوری که بیش از حد داغ کرده و باعث آتش گرفتن ماشین شده است، مثال خوبی از اینکه چگونه یک مشکل باعث بروز مشکل دیگر میشود است.

داغ شدن بیش از حد مبدل کاتالیستی میتواند باعث آتش گرفتن عایق های داخل کابین و کف پوش ها درست روی لایه محافظ حرارت و صفحه فلزی کف خودرو شود.

مقامات رسمی اعلام کردند که نشت مایع خنک کننده و تماس آن با باتری های صدمه دیده باعث آتش سوزی شده است؛ اما جنرال موتورز موفق شد از پس این مشکل بر بیاید و مقامات را راضی کند.

اما چه چیزی میتواند باعث شود که موتور آنقدر داغ شود که مایعات داخلی، مانند روغن و خنک کننده به دمای خطرناک برسند و شروع به نشست کردن از منطقه طراحی شده شان کنند. هرکدام از این مایعات وقتی که موتور ماشین روشن است در حال جریان هستند و همه آنها به آسانی میتوانند آتش بگیرند، اگر مسیرشان، شلنگ شان یا مخزن شان ضربه بخورد.

آخرین مطالب