اگزوز ماشین چیست و چه عملکردی دارد؟

هدف مافقط کم کردن فشار خروجی اگزوز است. این قطعه در برخی موارد و بنا به مشاوره غیر صحیح برخی تعمیرکاران خودرو

توسط ENGINEARTS-HEADERS در 11 مهر 1400

هدف مافقط کم کردن فشار خروجی اگزوز است. این قطعه در برخی موارد و بنا به مشاوره غیر صحیح برخی تعمیرکاران خودرو به مشتریان از سوی آنها برداشته میشود، این در حالی است که این کار علاوه بر معایبی که در بلندمدت برای خودرو به وجود میآورد، برای محیط زیست نیز مضرات زیادی به همراه خواهد داشت که با توجه به وضعیت کنونی هوای تهران، این مساله اهمیت بیشتری مییابد.

همه این موارد به خوبی نشان از بازار کار عالی این رشته فنی می دهد که با توجه به افزایش تفاضا برای خرید خودرو می توان آینده شغلی عالی را برای این حرفه متصور شد. مدارک کپی برابر اصلی که نشان دهنده مالکیت معنوی شما باشد.

برسی های دقیق با دستگاه دینامومتر نشان داده است که بهترین مافلر(منبع اگزوز) مافلری است که وجود نداشته باشد.بهترین فشار خروجی آن است که وجود نداشته باشد. بارهاي تا 50 اسب بخار توسط اين دستگاه قابل مشابهسازي هستند كه معمولاً يك تنظيم به ميزان 12 اسب بخار كافي ميباشد.

در حالت دستي، بار (Road load ) قبل از راهاندازي سيستم توسط اضافه يا كم كردن آب از دستگاه جذب نيرو تنظيم ميگردد. از ديگر ويژگيها، شامل سيستم كلاچ براي وزنههاي اينرسي و سيستم غلطك بالابر اتومبيل ميباشد؛ كه اولي سبب جدا شدن كامل وزنههاي اينرسي از غلطكهاي دينامومتر گشته و دومي به قرار گرفتن در محل و جابهجايي اتومبيلهاي مورد آزمايش سهولت ميبخشد.

دوازده محدوده كه هر كدام براي يكي از تنظيمات وزن اينرسي است وجود دارند. Dodge Tomahawkیک موتور سیکلت مدل مفهومی جاده ای است که شرکت داج در سال ۲۰۰۳ با تولید آن مایه ترس برای خودروها و موتور سیکلت های مافوق سرعت شد .

فورد موستانگ ۲۰۱۸ قرار است که در اکتبر سال جاری میلادی در معرض فروش قرار گیرد. در سال ۱۳۸۵، نخستین کارخانه برونمرزی خودروسازی ایران در جمهوری آذربایجان گشایش یافت که به تولید خودروی سواری سمند با نام آذ-سمند میپرداخت.

یکی از قطعات خودرو که مسئول انجام وظایف مهم و کلیدی در عملکرد خودرو می باشد اگزوز ماشین گفته می شود.

متاسفانه هنوز بعضی از افراد فکر می کنند اندکی فشار خروجی بالا سبب بالا رفتن اسب بخار می گردد. ولی به بالا بردن دور موتور دولوله خروجی منبع اگزوز با قطر 5 سانتی متر صدای وحشتناکی را تولید می کند.

همین امر باعث می شود در کنار هم ترکیبی از کلاس های طراحی “Supersport” ، “Naked” و “Retro” را شاهد باشیم. که طراحی و محل قرار گیری این فن ها ارتباط مستقیم با محل قرار گیری هوای گرم و سرد در محیط دارد.

4. تامین و نگهداری این فن ها بسیار آسان می باشد و می تواند بصورت دوره ای آنها را نظافت کرد. این روز ها اگزوزها با دو خروجی یا همان اگزوز های دوگانه بیشترین استفاده را در صنعت خودرو سازی دارند.

آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن