اگزوز ماشین و تمام نکاتی که باید بدانید

توصیه می شود مقدار روغن به طور مداوم بازدید شود و در صورتی که سطح روغن پایین تر از علامت min باشد، حتماً مقدا

توسط ENGINEARTS-HEADERS در 11 مهر 1400

توصیه می شود مقدار روغن به طور مداوم بازدید شود و در صورتی که سطح روغن پایین تر از علامت min باشد، حتماً مقداری روغن به آن اضافه کنید تا سطحش بین دو علامت روی گیج قرار گیرد. فیلتر روغن با توجه به توصیه سازنده با هر بار تعویض روغن یا یکبار در میان، باید تعویض شود.

کم شدن روغن موتور یک امر عادی است و بر اساس استاندار تولید کنندگان خودرو معمولاً تا ۰٫۵ لیتر در هر ۱۰ هزار کیلومتر طبیعی است (البته در خودروهای مختلف متغیر است). این تسمه ها را پس از هر ۲۵ هزار کیلومتر بازدید و ترجیحاً هر ۵۰ هزار کیلومتر عوض کنید (البته این مقدار در خودروهای مختلف متفاوت است).

این کار ضمن کاهش مصرف سوخت، باعث افزایش شتاب و عمر موتور خودروی شما می شود. امروزه استفاده از سیستم سوخترسانی انژکتوری در خودروها به جهت کاهش آلودگی محیط زیست و مصرف سوخت متـداول شده است.

از اثرات فیلتراسیون بد هوا می توان به نارسایی در سیستم سوخت رسانی، تخریب رینگ های پیستون، کاهش شتاب، افزایش مصرف سوخت و آلایندگی اشاره کرد. شما می توانید بر روی آنها حساب کنید تا سالها و مایل های کارآمد و قابل اطمینان را ارائه دهید.

حتی مدل هایی وجود دارند که روی آنها چراغ وجود دارد. آخرین مدل از لیفتراک ها که لیفتراک های برقی نام دارند می تواند یکی از بهترین انتخاب ها برای انواع شرکت های نیازمند لیفتراک باشد. برای چک کردن روغن باید خودرو را روی زمین صاف پارک و صبر کنید تا سرد شود.

صوفی افزود:با افزایش قیمت فلزات به کاررفته درساخت کاتالیزور،گزینه جمع آوری وبازیافت آنها روی میز بسیاری ازشرکتهای تولید کننده قطعات لوازم یدکی قرارگرفته وبازارگسترده ای دراین حوزه پیدا شده است.نکته مهم اینکه قطعه ای مانند کاتالیزور پس ازچند سال استفاده و به دلایلی مانند پایین بودن کیفیت بنزین ،کارایی خود را از دست داده و باید تعویض گردد.تعویض کاتالیزوریا اگزوز ،باید با اطلاع وآگاهی مالک خودرو ودر صورت نیاز با تائید کارشناس فنی انجام شود.بنابراین بازکردن کاتالیزور به صورت مخفیانه یا خودسرانه،تخلف صنفی محسوب می شود.

هنگام تعویض روغن، حتماً به سطح کیفی API و گریدویسکوزیته روغن مطابق با فصول سال توجه و از روغن های ذکر شده در دفترچه راهنمای خودرو استفاده کنید. زمان تعویض این فلیتر در جدول های سرویس و نگهداری خودرو مشخص شده است.

سرویس دوره ای بازدید و تعویض روغن موتور از مهمترین اولویت های نگهداری خودرو است. اگر روغن بین دو خط بالا و پایین بود، مقدار روغن خودرو شما مناسب است. پس باید به فاصله زمانی بین دو تعویض روغن که معمولاً شرکت سازنده خودرو آن را تعیین می کند، توجه کرد.

قطر لوله اگزوز با توجه به قدرت،کاربر آن و شرایط کار کرد موتور تعیین میشود، پس نمی توان از هر لوله اگزوزی برای هر خودرویی استفاده کرد. با استفاده از این نوع از سیستم ترمز موتوری می توان در هنگام پایین آمدن از یک سراشیبی از داغ شدن سیستم ترمز اصلی خودرو جلوگیری کرد، چون یکی از چیزهایی که می تواند در عملکرد ترمز اصلی خودرو ایجاد اختلال کند افزایش حرارت بیش از اندازه ی آن ها است.

همچنین شرایط کاری و نوع موتور در این زمان مؤثر است. به زمان باز و بسته شدن سوپاپ ها و زدن جرقه در مجموع انجام عمل احتراق، تایم موتور گفته می شود.

آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن