اگزوز ماشین و تمام نکاتی که باید بدانید

با توجه به آلاینده­های موجود در گازهای خروجی از موتور، هدف تبدیل گازها از طریق واکنش اکسایش و کاهش در کاتالیس

توسط ENGINEARTS-HEADERS در 11 مهر 1400

با توجه به آلاینده­های موجود در گازهای خروجی از موتور، هدف تبدیل گازها از طریق واکنش اکسایش و کاهش در کاتالیست­ها به مواد کم ضرر و یا به طور عمده بی ضرر برای محیط زیست و موجودات زنده می­ باشد.

اگزوز خودرو طول بلندی داشته و از منیفولد دود تا سپر عقب خودرو ادامه دارد و با توجه به اینکه اگزوز قطعهای کاملا فلزی بوده که در اثر احتراق موتور دارای دمای بسیار بالایی نیز هست، باید توسط قطعاتی مهار گردد تا از لقزدن و صدمهزدن به سایر قطعات جلوگیری شود.

یکی از قطعاتی که اگزوز را در قسمت انتهایی خودرو و نزدیک سپر مهار میکند «منجید اگزوز معیار مدل SMTU016» است. شمع یکی از مواردی است که در بهتر سوختن بنزین کمک بسیاری میکند.

در صورتی که منجید اگزوز وجود نداشته باشد، اگزوز در قسمت انتهایی خودرو در جای خود بازی کرده و به عنوان مثال در عبور از دستاندازها، به کف خیابان گیر میکند. اگزوز خودرو برخلاف تصور سایر افراد به صورت معلق در خودرو وجود داشته و به بدنه وصل نمی باشد.

از آنجا که اگزوز یک قطعه با حرارت بسیار بالا است، منجید اگزوز باید لاستیکی باشد تا در تماس با آن نسوزد. در صورت نادیده گرفتن موجب آسیب جدی به خودرو و سایر قسمتهای دیگر میشود را همراه با راه حلهای احتمالی برای آن صدا و ایراد را بیان کنیم.

در صورتی که قصد خرید منجید اگزوز پیکان - پژو 405 همتا یدک را دارید برای خرید این قطعه می توانید به فروشگاه های مجاز و معتبر راد مراجعه نمایید.

ساختار منجید اگزوز پیکان - پژو 405 همتا یدک به گونه ای است که به خوبی می تواند وزن این قطعه را تحمل کرده و از لقی اگزوز جلوگیری کند. به گزارش سایت خبری ساعد نیوز، شاید برای شما هم پیش آمده باشد که در تابستان و به هنگام استفاده از کولر، قطرات آب را در زیر خودرو مشاهده می کنید و کمی در مورد این آب دچار نگرانی شده اید.

اگر روغن موتور وارد مسیرهای ویژه مایع خنک کننده شود، روی درب رادیاتور یا در مخزن ذخیره آب رادیاتور، مایعی شبیه به سس مایونز، به رنگ قهوهای روشن خواهید دید.

ناگفته نماند در خودروهای جدید به منظور رفاه حال سرنشینان، در طراحی خودرو سعی شده لرزشها و صداهای ناشی از کارکرد موتور را به وسیله قطعات واسطه لاستیکی یا قیر اندود کردن بدنه و یا حتی طولانیتر کردن لوله اگزوز و استفاده از نیرو الکتریکی برای چرخش فن خنک کننده رادیاتور به جای پروانههای مکانیکی و …

جریمه ورود و خروج به هر یک از شهرهای ممنوعه (شهرهای قرمز) یک میلیون و مبلغ ۵۰۰ هزار تومان (برای شهرهای نارنجی) است.

آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن