اگزوز ماشین، انواع مختلف با صداهای مختلف دارد

درحالت نیم کلاچ کردن، صفحه کلاچ در وضعیت نیمه آزاد، مابین فلایویل و صفحه فشاری دیسک قرار میگیرد تا بتواند بدو

توسط ENGINEARTS-HEADERS در 11 مهر 1400

درحالت نیم کلاچ کردن، صفحه کلاچ در وضعیت نیمه آزاد، مابین فلایویل و صفحه فشاری دیسک قرار میگیرد تا بتواند بدون وارد آوردن فشار زیاد به موتور، گشتاور پیچشی زیادی را منتقل کند.

عکس و قیمت خطر های اسپرت موجود در صفحات قبل و صفحه 1 درج شده.. در این مقاله از توربومگ قصد داریم به تشریح رنگ دود اگزوز خودرو، بوی دود اگزوز و ارتباط آن با مشکلات احتمالی موتور خودرو بپردازیم، با ما همراه باشید تا پاسخ این سوالات را بیابید و از خطرات احتمالی پیشگیری کنید.

از آنجا که خروج دود از اگزوز نشانگر وجود مشکلی اساسی در خودرو است؛ دهانه خروجی اگزوز با رنگ نقره ای رنگ شده است. اما به شما عزیزان توصیه میکنیم که اگر این علائم را مشاهده کردید فورا به مکانیکی مراجعه کنید .

در موتورهای بنزینی خودروهای مختلف، معمولا اگر موتور سالم کار کند، فرآیند احتراق بنزین کامل و درست انجام شود و شرایط رانندگی عادی باشد، دود اگزوز تقریبا بیرنگ است و بوی آن غلیظ نخواهد بود.

اگر در منطقه ای با هوای سرد یا مرطوب زندگی می کنید، باید دست کم دو برابر این زمان صبر کنید. میزان تولید برق توسط دستگاه برق در مدل V افزایش یافته است؛ همچنین، افزایش دمای آن کاهش یافته و دوام آن نیز بیشتر شده است؛ وزن روتور دینام نیز کاهش داشته است که این خود به کمتر شدن لرزش انجین و بهتر شدن خروجی برق کمک میکند؛ باتری متصل به دینام با توان بالا است و ظرفیتی بیشتر از قبل دارد.

هر خودرویی که ما از آن استفاده می کنیم، به مرور زمان فرسوده و کهنه خواهد شد. استفاده از مقدار کم سیلر می تواند باعث شود باک دوباره و خیلی سریع دچار نشتی شود.

به طور کلی بهتر است فارغ از نوع و برند سیلری که استفاده می کنید، حداقل ۲۴-۴۸ ساعت قبل از روشن کردن دوباره ماشین صبر کنید.

Downsides یعنی پایین آمدن کارایی مبدل که سبب آزاد شدن گازهای سمی به محیط زیست خواهد شد و از طرفی باعث تاثیر منفی در عملکرد موتور نیز می شود.

آیا هر تغییراتی در رنگ دود خروجی اگزوز خطرناک است؟ اما گاهی تغییرات رنگ دود ممکن است علامت خرابی یا نقص فنی در خودرو باشد مثلا تغییر رنگ دود اگزوز به آبی یا خاکستری، سیاه به همراه بوی غلیظ، سفید و …

در واقع هوندا برای رقابت با حریفان هم وطن خودش نیاز به یک موتورسیکلت خاص داشت و به همین خاطر به کمک طراح معروف خود یعنی Shoichiro Irimajiri اقدام به طراحی این موتورسیکلت کرد. تکامل دستگاه های تلفن همراه مانند تلفن های هوشمند و تبلت تقاضای بالایی برای تولید باتری ایجاد کرد و صنعت را به سمت تولید باتری هایی با توان الکتریکی بالاتر و قابلیت شارژ سریع تر سوق می دهد.

آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن