اگزوز از ماشین سنگزنی

این همان سطحی است در حین حرکت انبساط بیشترین تماس را با جدار سیلندر پیدا می کند. در شکل بالا فشار ناشی از احت

توسط ENGINEARTS-HEADERS در 11 مهر 1400

این همان سطحی است در حین حرکت انبساط بیشترین تماس را با جدار سیلندر پیدا می کند. در شکل بالا فشار ناشی از احتراق سبب می شود که پیستون در حال حرکت به سمت بالا وقتی به نقطه مرگ بالایی نزدیک می شود اندکی به طرف راست کج شود.در نتیجه سر پایینی سطح فشار گیر اصلی با جداره سیلندر تماس پیدا می کند.پس از آنکه پیستون از نقطه مرگ بالایی گذشت،صاف می شود.در این هنگام سطح فشار گیر اصلی به طور کامل با جداره سیلندر تماس پیدا می کند.این تماس نوعی عمل روبشی است که زدن پیستون را به حد اقل می رساند.در نتیجه همین عمل موتور آرام تر کار می کند و دوام پیستون افزایش پیدا می کند.زدن پیستون معمولا فقط در موتور های کهنه ای مشاهده می شود که جدار سیلندر های آنها ساییده شده و دامنه پیستون آنها ساییده و یا شکسته شده است.

با نصب خارج از مرکز گژن پین پیستون نوعی حرکت نوسانی انجام می دهد و بر یک طرف آن نسبت به طرف دیگر فشار بیشتری وارد می شود.

به این ترتیب شما میتوانید با پرداخت تنها بخشی از هزینه تمام شده خودرو و پرداخت اقساط ماهانه بر اساس توافق انجام شده با سپند خودرو، صاحب این خودروی جدید و زیبا در بازار ایران شوید. استفاده از سیستم وفقی کنترل نویز در اتومبیل مستلزم ابداع پردازشگر سیگنال رقمی با سرعت زیاد و نیز درک کامل دینامیک تولید صدا در خودرو بود .

پيشرانه 249 سي سي زونتس ZT250R قادر است تا به بيشترين قدرت 24.1 اسب بخار ( در برخي از مراجع اين قدرت برابر با 26 اسب بخار عنوان شده است) و گشتاور 23 نيوتن متر برسد که براي يک موتور تک سيلندر شهري با وزن خشک 144 کيلوگرمي، کافي خواهد بود که شتاب بسيار خوب اين موتورسيکلت، بيانگر اين تناسب قدرت و وزن است.

استفاده از آن در کنار سایر تولیدات و قطعات بی ام و هارمونی جذابی به خودرو می دهد. پراستفاده ترین و ارزان ترین ماده در ساخت خودرو ، فولاد است که قابلیت استفاده در ساخت ادوات و قطعات مختلف خودرو را دارد ،از قدرت بالایی برخوردار است و با اینکه قیمت پایین و قابلیت فرم دهی نسبتا ساده ای دارد اما در بسیاری از خودرو ها استفاده شده است ، فولاد در ساخت قطعاتی مانند سقف خودرو، ستون درها ، شاسی، چرخ ها، ترمزها، سیستم اگزوز و موتور استفاده شده است.

موتور چهار سیلندری که با دور 600تا 6000 دور در دقیقه کار می کند ، فرکانس جرقه زنی حدود 20 تا 200 هرتز دارد . جدا از اتصالاتی که درون پک محصول وجود دارد برای انتقال مایع به خروجی اگزوز نیاز به لوله مسی بهطول تقریبی دو متر خواهید داشت.

امروزه در داخل اتاق بیشتر اتومبیلها نوعی صدای غرش فرکانس پایین ، حتی در صورت استفاده از روشهای صداگیری ،شنیده می شود ،روند فعلی مبنی بر ساخت اتومبیلهای سبکتر بت استفاده از ورق های نازکتر این مشکل را تشدید می کند با استفاده از روش های متعارف می توان بعضی از فرکانس ها را حذف کرد ،اما حذف همه فرکانس ها امکان پذیر نیست .

شیار عمودی ضمن ایجاد حالت ارتجاعی در بدنه پیستون در موقع انبساط قسمت راهنمای پیستون را محافظت می کند.شیار در مقابل انبساط زیاد عکس العمل نشان داده،بر بدنه پیستون،در قسمتی که محور های گژن پین قرار دارد، بار زیادی وارد نمی شود.بیشترین نیرو به دامنه فعال پیستون که در سطوح عمود بر تکیه گاه گژن پین است وارد می شود.

اندازه شکاف عمودی پیستون،نشان دهنده مقدار ارتجاعی بودن آن است.حالت ارتجاعی بیش از اندازه پیستون باعث لرزش و تکان زیاد پیستون در سیلندر می شود و نیز آن را از حالت اصلی خود خارج می کند.در چنین حالتی نشتی گاز از کناره های پیستون،افزایش یافته روغن سوزی موتور زیاد تر می شود.

اگر روغن از حد مجاز خود کمتر شود، ترمزگیری خودرو دچار اختلال شده در نتیجه عملکرد مناسبی نخواهد داشت. جزئیات بیشمار موجود در بدنه خودرو میتوانند توجه شما را به خود جلب کنند. در شکل 1 سه سیگنال ، نویزاولیه ،شکل موج در فاز مقابل و نویز باقیمانده نشان داده شده است .

آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن