انواع رنگ دود اگزوز؛ رنگ دود ماشین علامت چیست؟

مایع دیفرانسیل، هیپوئید، روغندنده یا هرچه شما با آن راحت هستید، بسیار غلیظ است؛ گویی مانند عسل است و بوی تندی

توسط ENGINEARTS-HEADERS در 11 مهر 1400

مایع دیفرانسیل، هیپوئید، روغندنده یا هرچه شما با آن راحت هستید، بسیار غلیظ است؛ گویی مانند عسل است و بوی تندی دارد، بهطوری که اگر این مایع را روی دستان خود بکشید، بوی آن تا روزها از بین نمیرود. هرچه وضعت اگزوز در خودرو بهتر طراحی شود، خروج گاز حاصل از احتراق داخلی به راحتی صورت میگیرد و در نتیجه این عمل، افزایش قدرت موتور را شاهد خواهیم بود.

①فراتر از اختلاف شب و روز ! کاتالیزور فابریکی هم کمپلت رفت تو انباری برای روز مبادا ، مثلا اگه ایراد موتپری پیش بیاد برای گارانتی باید بسته شه یا برای پنج سال بعد و معاینه فنی !

نشت مایع خنککننده میتواند تقریبا در هر جایی باشد، زیرا شلنگهای خنککننده تمام بخشهای موتور را احاطه کردهاند، اما رایجترین محل برای نشت مایع خنککننده، رادیاتور است و آن هم در پشت هواکش و ورودی هوا در جلوی خودرو قرار دارد.

گاهی هم به صورت موزیکی که صدای موتور را شبیه سازی کرده می باشد که حتی در سیستم از اگزوز وجود ندارد.

کاتالیزور بخش مهمی از سیستم کنترل آلایندگی خودروی شماست. با توجه به مطالب فوق، ریختن آب زیر ماشین و روغن میتواند نشانهای از نقص یا بد کار کردن در سیستم خودرو باشد.

اگر مایعی شفاف و بیبو در زیر اتومبیل خود مشاهده کردید، احتمالا این فقط آب سیستم سرمایشی و گرمایشی(AC) خودرو شما است. عدماطمینان از رانندگی پس از آنکه متوجه آب ریختن آب زیر ماشین شدید، به این بستگی دارد که آب دقیقا از کجا نشت میکند.

به منظور خاموش کردن سر و صدا از احتراق، سازندگان خودرو با استفاده از خنک کننده با اتاق های تعبیه شده و لوله های سوراخدار تنظیم می شوند تا صدا را به حداقل کاهش دهند، که متاسفانه باعث ایجاد فشار بیش از حد و محدودیت جریان خروجی می شود و قدرت را کاهش می دهد.

راهحل نیز جدا کردن تک اگزوز وارد شده از پیشرانه و تبدیل به سه خروجی بوده که در آن دو خروجی بزرگ دارای خفه کنهای جریان مستقیمی هستند.

از آنجاییکه این نوع نشت از تهویه مطبوع است، معمولا هیچ چیز برای نگرانی وجود ندارد. اگر مقداری ضدیخ از رادیاتور بیرون بکشید و بهنظر برسد مانند آب خالص است، این خود یک مشکل جدی است.

این امر بهویژه زمانیکه میخواهید به یک سفر طولانی بروید، بسیار حائز اهمیت است و استفاده از خودرویی با نشت آب میتواند شما را در وسط جاده دچار مشکل کند، اما اگر بتوانید تایید کنید که آب زیر خودرو شما، آب خالص است و از جایی در نزدیکی پشت محفظه موتور نشت میکند، رانندگی با آن خودرو ایمن است.

آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن