انواع رنگ دود اگزوز؛ رنگ دود ماشین شما نشانه چیست؟

درصد خرابی این سوپاپ در حدود ۱٫۹۵ درصد گزارش شده است و هزینه تعمیرش نیز در حدود ۳۵۰ دلار است. سوپاپ EGR سیست

توسط ENGINEARTS-HEADERS در 11 مهر 1400

درصد خرابی این سوپاپ در حدود ۱٫۹۵ درصد گزارش شده است و هزینه تعمیرش نیز در حدود ۳۵۰ دلار است.

سوپاپ EGR سیستم EGR در خودرو های دیزل وجود دارد. خرابی این قطعات باعث می شود تا همیشه جریان برق ناکافی به شمع ها برسد و حتی می تواند باعث خرابی کوئل ها و باتری شده و از طرفی در صورتی که دارای نشتی جریان برق باشند، بر روی دیگر قسمت های خودرو نیز اثر منفی بگذارد.

خرابی این قسمت باعث ارسال جریان کم برق برای جرقه زنی به سر شمع ها می شود که نتیجه آن از کار افتادن سیلندر ها و اختلال در امر سوخت و ساز خواهد بود.

اگر چه کار اصلی اگزوزها در ماشین، جمع آوری و خارج کردن دودهای حاصل از واکنش های شیمیایی در سیلندر است، اما اگزوزها وظایف دیگری نیز دارند. مورد دیگری که برای ژنراتور های دیزلی و کاهش صدای آن ها استفاده می شود استفاده از کانوپی های فلزی است و همانطور که در پاراگراف های قبلی نیز اشاره شد به نام اتاقک های فلزی شناخته می شود.

این مشکل با ۷٫۱۷ درصد در رتبه دوم قرار دارد و هزینه رفع آن نیز در حدود یک دلار می شود. برای مثال در یک روش، این ضایعات به واحدهای ذوب مس انتقال می یابند و در این واحدها با عبور از مراحل ذوب و تصفیه به صورت لجن آندی بازیابی می شوند.

شمع موتور حتی در خودرو های با تکنولوژی پایین که از سیستم تزریق انژکتور بهره می برند نیز، خرابی یک شمع و کارکرد نادرست آن باعث روشن شدن چراغ چک می شود. کوئل خودرو مشکل در جرقه زنی در یک شمع و یا خرابی کوئل می تواند باعث روشن شدن چراخ چک شود.

در این سیستم مقداری از خروجی اگزوز دوباره به داخل موتور برای سوخت و ساز فرستاده می شود تا آن حجم باقی مانده از سوخت که به درستی نسوخته است و در حال خارج شدن از اگزوز و آلوده کردن محیط است، دوباره وارد چرخه کاری موتور خودرو شود.

سنسور تشخیص حجم هوا بر روی ورودی هوا، حال یا بر روی هواکش و یا در هوزینگ هوا، سنسوری وجود دارد که کار آن تشخیص و سنجش حجم هوای ورودی است. چون احتمالا سوزن انژكتور گشاد شده است و سوخت كاملا پودر نمي شود و بصورت چكه اي تزريق مي گردد مقدار نسبت سوخت به هوا تنظيم نبوده و احتراق كامل صورت نمي گيرد که با تنظيم مجدد انژكتورها و يا تعويض سوزن انژكتور مشکل حل میشود.

مهمترین علت آلودگی هوا دودی است که از اگزوز خودرو خارج میشود. رنگ الکترواستاتیک (رنگ مقاوم با آلودگی کمتر) و ضد خش برای پوشش کانوپی دیزل ژنراتور و شاسی.

دیدگاه های خود را با 1Car در میان بگذارید. در انواع کارخانه ها، معادن، و کارگاه ها با نصب اگزاست فن های کوچک و بزرگ هوای آلوده و یا گرما را از محیط خارج می کنند. این در حالی است که در خودرو های مدرن با تکنولوژی بسیار بالا، جدیدا چراغ هشدار دهنده خراب شدن باتری نیز قرار داده شده است.

آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن