انواع رنگ دود اگزوز؛ رنگ دود ماشین شما نشانه چیست؟

امکانات رفاهی استاندارد آکورا RDX مدل 2022 نسبت به مدل فعلی افزایش یافته و مواردی مثل فرمان D کات و پشتیبانی

توسط ENGINEARTS-HEADERS در 11 مهر 1400

امکانات رفاهی استاندارد آکورا RDX مدل 2022 نسبت به مدل فعلی افزایش یافته و مواردی مثل فرمان D کات و پشتیبانی از اپل کارپلی و اندروید اتو را دربرمی­گیرد. با توجه به کم صدا بودن و گشتاور بالا در موتور های ساخت Bajaj مثل پالس Pulsar بر آن شدم تا توضیحی بر نحوه عملکرد آن بدهم.

کیت اگزوز در واقع مجموعهای از قطعات و لوازم جانبی نصب شده بر روی سیستم خروجی دود اتومبیلها است که راننده قادر است با بهرهگیری از آنها،سرعت و حجم خروج دود را از سیستم اگزوز کنترل کند.

زمانی که مبدل کاتالیست خراب شود، سامانه اگزوز اتومبیل نمیتواند به درستی گازهای سمی را خارج کند؛ از همین رو معمولا خودروهایی که با چنین مشکلی دست و پنجه نرم میکنند، بوی بدی میدهد و از خروجی اگزوز آنها دود سیاه و غلیظی خارج میشود.

مشخصات، قیمت و خرید اگزوز دوچرخه مدل M100 | دیجیکالاتوضیحات نصب:1-برای نصب اگزوز شما به گیره،اگزوز،رفلکتور،قطعه پلاستیکی جهت تنظیم فاصله بدنه(در صورت نیاز)، 2 عدد مهره، 2 عدد پیچ، 1 عدد پین بازدارنده، 3 عدد کارت جهت ایجاد صداهای مختلف احتیاج دارید.سیستم های انتقال قدرت در خودروبرای اینکه انرژی این شفت به چرخ های خودرو منتقل شود ، نیاز به سیستم انتقال قدرت می باشد.در خودرو ها این شفت خروجی از موتور وارد مجموعه ای به اسم کلاچ می شود.توربو شارژ چیست و چگونه کار میکند؟

به این صورت که از تماس مستقیم شما با اگزوز جلو گیری میکند، تماس مستقیم با اگزوز موجب سوختگی شدید میشود زیرا سطح آن بشدت داغ است. هر یک کاربردهای مختلفی در خروج دود و کاهش آلایندگی در خودرو دارد که درباره هر کدام به شما عزیزان توضیح داده شد بعضی از اجزای اگزوز مانند کاتالیزور بعد از مدتی نیاز به تعویض دارند و همچنین برخی از آنها مانند منبع اگزوز در صورتی که برای آنها مشکل و ایرادی پیش بیاید باید تعویض بشود در غیر این صورت نیازی به تعویض کردن منبع اگزوز نیست.

در شکل زیر تفاوت فضای اشغال شده توسط یک هدرز و منیفولد خروج دود را مشاهده می کنید. منیفولد و هدرز پیچیده شده را مشاهده می کنید. این پیشرانه نسبت تراکم ۱۱:۱ داشته و توانایی تولید حداکثر ۱۸ اسب بخار قدرت در دور ۹۵۰۰RPM و ۱۴ نیوتونمتر گشتاور در دور ۷۰۰۰RPM را دارد.

این قطعه دو عدد جای پیچ دارد که برای نصب آن بایداز پیچ سایز 6 واشر دار استفاده کرد. از لوازم یدکی موتور میباشد جهت زیبا کردن موتورسیکلت و در کنار آن نقش برای محافظت از موتورسوار دار.

گفتنی است، در خودروها، برای افزایش توان خروجی، از موتورهای ۴، ۶، ۸ یا ۱۲ سیلندر استفاده میشود. این فشار، توسط اگزوز ایجاد می شود و مانع تخلیه کامل دود از سیلندر می شود و در صورتیکه سوپاپ دود نیز باز باشد ممکن است ضمن افت شدید توان و گشتاور، به انجین هم صدمه بزند.

این صدا از بالای موتور شنیده می شود و تنها راه ان نیز باز کردن موتور و پیدا کردن گژنپین معیوب و تعویض ان است. ضمن اینکه شتابگیری و راندن دو ترک و حرکت در شیب نیز بهبود می یابند و مصرف سوخت نیز پایین تر خواهد بود.

فیبر کربن: لوله های ساخته شده از کربن نسبت به نمونه های قبلی گران تر هستند، اما بسیار سبک تر هستند و گرمازدایی خوبی را ارائه می دهند.

آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن