افزایش عملکرد پیشرانه و کاهش ۱۰ درصدی مصرف سوخت با هدرز - خبرگزاری بازار

فیلتر هوای اسپرت مجهز به خنککننده، استفاده از شمعهای اسپرت، نصب سایکلون، نصب هدرز و منیفولد، تغییر چیپ ست ECU

توسط ENGINEARTS-HEADERS در 26 شهریور 1400

فیلتر هوای اسپرت مجهز به خنککننده، استفاده از شمعهای اسپرت، نصب سایکلون، نصب هدرز و منیفولد، تغییر چیپ ست ECU، تغییر سیستم اگزوز ازجمله روشهایی است که برای تقویت موتور خودرو از آن استفاده میشود. البته در برخی خودروهای جی تی و توربودار این عمل به صورت طبیعی به وجود می آید در این خودروها به علت بالا بودن فشار احتراق در دورهای بالا مخلوط سوخت و هوا کاملا محتوق نشده و در مسیر اگزوز به علت دمای بالای لوله ها آتش میگیرد . یکی از این راه کف تراشی سیلندر است که موجب کاهش حجم محفظه احتراق و افزایش نسبت تراکم موتور میشود. در خودروهای معمولی گازهای ناشی از احتراق از طریق منیفولد اگزوز (exhaust manifolds) به سمت منبع کاتالیزور هدایت می شوند، سپس به سمت انباره اگزوز یا صداخفه کن (muffler) رفته و درنهایت از مجموعه اگزوز خارج می شوند و به هوای اطراف دمیده می شوند. در واقع ، هدرز ، یک نوع منیفولد ارتقا یافته و بهینه می باشد. انواع هدرز را میتوان در سه نوع کرومی، فولادی و سرامیکی دستهبندی کرد؛ طراحی یک هدرز باید با توجه به موضوعاتی چون افزایش توان هدرز، توجه به میزان آلایندگی موجود و میزان تاثیری که بر مصرف سوخت میگذارد، طراحی شود.

بسیاری از افراد، زیبایی ظاهری خودروی خود را در کاهش ارتفاع خودروی خود می بینند اما این کار می تواند به جلوبندی و فرمان پذیری راحت خودرو آسیب وارد کند. امروزه صندلی هایی بسیار انعطاف پذیر اما سبک و توخالی و با ضخامت کم و به روش نانو تولید شده اند که علاوه بر اینکه قیمت نسبتا بالاتری دارند اما بسیار سبک و با دوام تر نیز هستند. درروش نخست، توسط یک متخصص، تغییراتی در موتور خودرو اعمال میشود که منجر به افزایش محسوس قدرت پیشرانه خواهد شد و در روش دیگر، با تعویض برخی قطعات اصلی، قدرت موتور افزایش پیدا میکند. پیشرانه جدید سایپا یا همان موتور M15GSI چه مزایایی دارد؟ تعویض گیربکس، سر سیلندر، میلنگ، سوپاپها نیز از دیگر موارد مؤثر در افزایش راندمان پیشرانه خودرو است. برخی افراد نیز ترجیح میدهند که موتور خودرو را با موتوری با حجم بیشتر تعویض کنند که این عمل در کشور ما کاملا غیرقانونی بوده و جرم محسوب میشود.

از این لحاظ اگر دقت کرده باشید در خودروهای مسابقه ای، راننده تا جای امکان با جداکردن صندلی شاگرد و صندلی عقب، سعی بر سبک کردن وزن خودرو را دارد. قطعا هر راننده ای دوست دارد که به جای یک صندلی ساده یکی از این صندلی ها را داشته باشد. سعی کنید شمع های خودرو را به موقع عوض کنید و از شمع و وایر های با کیفیت استفاده کنید تا حداکثر توان ممکن را در اختیار شما قرار دهند. زانتیا توانست در بازار ایران، به یک خودرو محبوب تبدیل شود که یکی از مهمترین دلایل آن، موتور قدرتمندی بود که در شتاب و سرعت، حرفهای زیادی برای گفتن داشت. برای ساخت ابتدا باید محل بست لوله به بلوک موتور اندازه گیری می شد، چون کار دقیقی بود جوشکار محترم زحمت ساخت بست و کله ای هدرز رو ر عهده گرفت که به دور از انصاف که از زحمت ایشون قدردانی نکنم، چون واقعا زیبا با بلوک مچ شد.

در مورد دیفرانسیل این خودرو باید خاطرنشان کنم که دیف سه تکه را فورد فقط در مدل شلبی بهکار گرفت که البته به این کاملی نبود. در تعمیرگاه ما هدرز های تخصصی با جنس آلومنایز به فروش میرسد و شما میتوانید قیمت آنها را از فروشگاه کاراک بدست بیاورید. چراغهای خودرو سهم زیادی در جذابیت ظاهری خودرو دارند و تغییرات این بخش، عموماً شامل استفاده از زنون، دودی کردن چراغها و تعویض کاسهچراغها میشود. بسیاری از خودروهای لوکس و امروزی قابلیت تغیر ارتفاع خودرو به صورت دستی توسط یک دکمه را دارند که خودرو در جاده های هموار به کمترین ارتفاع خود تنزل داده می شود و در راه های ناهموار و خاکی، به بالاترین ارتفاع خود ارتقا داده می شود. تعویض سپرها نقش زیادی در تغییر نمای ظاهری خودرو نیز دارند. در عمل تیون کردن وزن خودرو ممکن است بعضی از قطعات تعویض شوند که به سبکی خودرو بسیار کمک می کند. 1. از جمله قطعات تعویضی که یکی از مهمترین عضو قابل تعویض برای رسیدن به وزن ایده آل می باشد، تعویض رینگ های فلزی با رینگ آلومینیومی می باشد. کلاً از یک لوله برای خارج کردن دود از سیلندر استفاده میشود. در هدرز برای هر سیلندر یک خروجی منحصر به فرد در نظر گرفته شده تا بلافاصله پس از اشتعال و بالا آمدن پیستون در سیلندر ، گاز های خروجی با کمترین مقاومت موجود در دیواره های مجرای خروجی از سیلندر خارج خواهد شد و نسبت به مانیفولد چدنی معمولی ، این کار سریع تر و آسن تر انجان خواهد شد که البته در خنک سازی موتور هم بی تاثیر نمی باشد .

آخرین مطالب